Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Συνέντευξη Σταμάτης Χρήστου- Ο γνωστός Έλληνας μαέστρος, δίνει την πρώτη του συνέντευξη για το 2014 στο You are the star

Ο Σταμάτης Χρήστου, ένας από τους σπουδαιότερους, αλλά και λίγους με την κυριολεκτική σημασία της λέξης στην Ελλάδα, μαέστρους, μιλάει στο "You are the star' για το χθες, αλλά και το σήμερα της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας.
Αναπολεί στιγμές από τη συνεργασία του με τον Μάνο Χατζιδάκι, αλλά γελάει όταν θυμάται στιγμές με τον Γιώργο Ζαμπέτα.
Μας συστήνεται και μας συστήνει το γνωστό site του, "maestros.gr".
Ας τον απολαύσουμε!

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ

ΡΙΑΝΑ ΚΟΥΡΑΚΟΥ: Σταμάτη μου,  καταρχήν καλή χρονιά να έχεις, αφού είσαι όχι μόνο η πρώτη συνέντευξη του "You are the star" για το 2014, αλλά και η πρώτη συνέντευξη γενικά. Και το γεγονός πως επιλέξαμε εσένα, δεν το θεωρώ τυχαίο...
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ:  Ευχαριστώ για την πρόσκληση….

Εύχομαι καλή χρονιά σε όλους και στο “You are the star  καλή επιτυχία.


Ρ.Κ: Να ξεκινήσουμε με το site "maestros.gr", του οποίου είσαι η ψυχή. Τί ακριβώς μπορεί να βρει κάποιος σε αυτό και σε ποιους απευθύνεται;
Σ.Χ: Το siteMAESTROS.GR”, απευθύνεται σε όλους τους καλλιτέχνες που θα ήθελαν τις μουσικές ιδέες τους αποτυπωμένες σε παρτιτούρες, με εγκυρότητα και ακρίβεια, π.χ. μουσικοί, μουσικά γκρουπάκια, θεατρικές σκηνές, συνθέτες για κατοχύρωση ή για το αρχείο τους, τραγουδιστές για δισκογραφία ή για εμφανίσεις τους στους χώρους δουλειάς. Στο “MAESTROS.GR”, αυτή τη στιγμή ο καθένας βρίσκει ό,τι θέλει, όπως το θέλει και ας μου επιτραπεί να θεωρώ ότι είναι το μοναδικό μουσικό site, με τέτοιες παροχές.

 
Ρ.Κ: Είσαι από τους ελάχιστους μαέστρους της εποχής μας, που ασχολείται τόσο εμπεριστατωμένα με τις παρτιτούρες. Σε μια εποχή που όλα γίνονται γρήγορα, χωρίς ουσία, χωρίς βάθος, εσύ επιμένεις, παρόλο τον υπερβολικό χρόνο που χρειάζεσαι για να γράψεις τις παρτιτούρες, να δίνεις όλο σου τον εαυτό σε αυτές... 
Σ.Χ:  Αυτό είναι αλήθεια, γιατί η μουσική είναι συνυφασμένη με τη ζωή μου. Γράφω παρτιτούρες πάνω από 30 χρόνια και επειδή είχα την τύχη να συνεργαστώ με μεγάλους μαέστρους και τραγουδιστές, έμαθα να σέβομαι αυτή την τέχνη και να δίνω τον καλύτερο μου εαυτό χωρίς να υπολογίζω κόπο και χρόνο.
Ρ.Κ: Είσαι πάρα πολλά χρόνια στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας και έχεις συνεργαστεί με κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού τραγουδιού. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, τί άλλαξε είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο πάνω στη δουλειά σου;  
Σ.Χ: Έχουν αλλάξει πολλά μεσ’ τα χρόνια. Υπάρχει ανεργία στον χώρο και η διασκέδαση έχει αλλάξει κι αυτή μορφή. Παλιά, κάθε καλλιτέχνης είχε τη δική του μοναδική προσωπικότητα,  όπως και ο χώρος που λειτουργούσε. Δε θα μπορούσες να μπερδέψεις ποτέ τον Διονυσίου με τον Μπιθικώτση ή την Μοσχολιού με την Μαρινέλλα, τον Τσιτσάνη με τον Χιώτη κ.λ.π.. Τώρα είναι πιο απρόσωπα τα πράγματα. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι και σήμερα δεν υπάρχουν καλές συνθέσεις και καλές φωνές. Αλλά όλα γίνονται πιο γρήγορα, πιο πρόχειρα και χωρίς το μεράκι των παλιών. 
Ρ.Κ: Στο ελληνικό τραγούδι, υπάρχει αξιοκρατία;   
Σ.Χ: Δεν υπάρχει, αλλά πού υπάρχει άλλωστε; Και η τέχνη της μουσικής, δυστυχώς, ακολούθησε μια κατηφόρα αξιών.
Ρ.Κ: Τα πράγματα για έναν καλλιτέχνη είναι πιο εύκολα ή πιο δύσκολα στην εποχή μας; Και η τεχνολογία τελικά είναι σύμμαχος ή εχθρός του καλλιτέχνη;
Σ.Χ: Σήμερα πιστεύω ότι είναι πιο εύκολα, από την άποψη ότι μέσω διαδικτύου μπορείς να γίνεις γνωστός παρακάμπτοντας τις εταιρίες. Βέβαια, η καταξίωση και η διαχρονικότητα είναι ένα άλλο ζήτημα, που δεν μπορούμε να το αναλύσουμε μέσα σε λίγες γραμμές. Πάντως αν χρησιμοποιήσεις σωστά την τεχνολογία, πιστεύω ότι μπορείς να έχεις καλά αποτελέσματα. Όπως για παράδειγμα, μέσω του “MAESTROS.GR”, που αριθμεί 1.500.000 φίλους απ’ όλον τον κόσμο, έρχομαι σε επαφή με μουσικές ιδέες απ’ όλον τον πλανήτη. Σ’ αυτήν την περίπτωση, η τεχνολογία είναι σύμμαχος της τέχνης μου.
Ρ.Κ: Αν γυρνούσες τον χρόνο πίσω, υπάρχει κάποια συνεργασία που δε θα ξαναέκανες και κάποια που θα φρόντιζες να τη συνέχιζες μέχρι σήμερα;  
Σ.Χ: Οι συνεργασίες που δεν θα ήθελα να ξανακάνω είναι ελάχιστες και άνευ σημασίας. Θα ήθελα όμως αν μπορούσα να γύριζα πίσω τον χρόνο και να συνέχιζα τη συνεργασία μου με τον Μάνο Χατζιδάκι, που είχα την τύχη να τον συναντήσω στα πρώτα μου βήματα, όπως επίσης και τις “ΧΑΝΤΡΕΣ”, στο Θησείο, που ήταν χρονιά ορόσημο για καταξιωμένους πια καλλιτέχνες, π.χ. Ρέμος, Θεοδωρίδου κ.α.
Ρ.Κ:  Έχεις να μοιραστείς μαζί μας, κάποιο κωμικό περιστατικό που συνέβη πάνω στη δουλειά σου;
Σ.Χ: Όταν το 1979, στο ξεκίνημα μου, έμαθα ότι το βράδυ θα έπαιζε μαζί μας ο Ζαμπέτας, μου κόπηκαν τα πόδια. Άρχισα ν’ ακούω τα τραγούδια του και να περνάω εισαγωγές. Ανεβαίνει λοιπόν στη σκηνή, βγάζει το μπουζούκι του, παίρνει το μικρόφωνο και λέει στον κόσμο: Άντε να πούμε καμιά μαλακία να περάσει η ώρα'. Μετά γυρίζει στην ορχήστρα, μας βλέπει όλους έναν-έναν και λέει: ''Φα μαντζόρε κοτόπουλα.''

Ρ.Κ: Στο εξωτερικό, αν ένας καλλιτέχνης έχει πραγματικά καλή φωνή, θα διαπρέψει, ακόμα και αν η εμφάνισή του δεν είναι μοντέλου. Στην Ελλάδα όμως, δεν ισχύει πάντα αυτό. Πολλές φορές μάλιστα, η εμφάνιση παίζει σημαντικότερο ρόλο από τη φωνή. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Σ.Χ: Στην Ελλάδα, εδώ και αρκετά χρόνια, πρέπει πρώτα να είσαι εμφανίσιμος και μετά να έχεις καλή φωνή. Αυτό δεν ίσχυε πιο παλιά. Γι’ αυτό βέβαια δεν φταίνε τα νέα παιδιά που προσπαθούν να επιβιώσουν στο χώρο. Φταίνε τα λάθος πρότυπα που προβάλλονται καθημερινά από τα Μ.Μ.Ε -και όχι μόνο- με αποτέλεσμα το τραγούδι να θυσιάζεται στον βωμό του εύπεπτου και χωρίς ουσία θεάματος.
Ρ.Κ: Ως μαέστρος, έχεις ηγηθεί χιλιάδων οντισιόν μέχρι σήμερα. Τί θα συμβούλευες έναν καλλιτέχνη, που πρόκειται να πάρει μέρος σε μια οντισιόν είτε αυτή είναι για ένα νυχτερινό μαγαζί είτε για κάποιο talent show;
Σ.Χ: Δεν θέλω να δώσω συμβουλές. Θα πω τη γνώμη μου. Πρώτα απ’ όλα ο
καλλιτέχνης θα πρέπει να αγαπάει και να δίνει την ψυχή του σ’αυτό που κάνει. Να είναι αληθινός, να είναι ο εαυτός του και κανένας άλλος, να είναι λιτός στην έκφραση του και να μην απογοητεύεται από μια οντισιόν. Μπορώ να τον διαβεβαιώσω ότι η προσπάθεια του δεν θα πάει χαμένη, ακόμα και αν το αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που προσδοκεί τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Μπορεί σε ανύποπτο χρόνο να πάρει τη θέση που του αξίζει σε κάποιον άλλον χώρο και κάτω από διαφορετικές συνθήκες.  
Ρ.Κ: Σε ευχαριστώ πάρα πολύ και με δεδομένη τη συνεργασία που ξεκινάς με το "You are the star", την οποία όμως δε θα αποκαλύψουμε ακόμα, χαίρομαι που θα τα λέμε συχνότερα! 
Σ.Χ:  Ευχαριστώ πολύ και ευελπιστώ σε μια καλή και εποικοδομητική συνεργασία,  συμμετέχοντας έτσι κι εμείς στον μαγικό κόσμο της μουσικής.

Γνώρισε καλύτερα τον Σταμάτη Χρήστου στο http://maestros.gr/

     
 
 
 
 










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου